Saturday, June 20, 2009

[5] Mereka

mereka lihat dia bahagia
mereka lihat dia ketawa
mereka lihat dia sama
hakikat , itu semua dusta

mereka jauh buta tentang aku
menilik dari luar diskusi paling salah
mereka pikir aku tenang dengan cuaca
ohh jangan! hidup aku penuh meladeni

mereka terus sembur kata maki
setiap tapak aku hanya daki
katanya..

mereka jauhi aku kerna cela
hanya lebih kepada kacak dan jelita
menggangap mereka macam raja
dan aku bagai hamba?

mereka terus ludah dan ludah
dengan niat memuji diri yang baik
namun , aku tak akan berhenti
yakin aku mampu berdiri

sayu kuyu selubungi ruang
biaskan warna kurang terang
tak! aku takan kasi peluang
hanya itu motif berjuang

dan..

bila aku di tangga mercu
jangan biar bicara itu kelu
kerana maki bikin aku laju
tinggalkan kau tersipu malu

No comments:

bloggie